dinsdag 20 mei
Flight Room, Atoomweg 50, Utrecht / 09:30 tot 16:30 uur
4/24
Wil jij als dokters- of apothekersassistent ook een positiever en
lichter verloop van je contact met de patiënt? Zie jij ook patiënten
die vaak bellen en veel herhaalafspraken hebben? Heb je weleens boze
of verdrietige patiënten aan de balie? Wil je weten hoe je vanuit de
principes van gastvrijheid invulling kunt geven aan je werk?
Dan is de eendaagse training Oplossingsgericht werken voor
assistenten iets voor jou!
Mura organiseert al jaren trainingen in Oplossingsgericht werken voor zorgverleners. Vaak nemen huisartsen, apothekers en praktijkondersteuners deel aan de training. Maar ook voor dokters- en apothekersassistenten heeft de training veel toegevoegde waarde voor hun patiëntencontact. Het oplossingsgericht werken gaat uit van wat de patiënt wil en nodig heeft. Je sluit aan bij de beleefwereld van de patiënt, luistert goed en weet hoe je vanuit empathie samen met de patiënt kunt werken aan een passende oplossing. Vanuit de principes van gastvrijheid (‘hospitality’) laat je mensen zich oprecht welkom voelen door een patiëntgerichte en duidelijke communicatie.
Na afloop van de training
Na de training heb je
als dokters- of apothekersassistente kennis gemaakt met de
theoretische achtergronden en praktische vaardigheden van
oplossingsgericht werken in de huisartsenpraktijk en hospitality in de
zorg. De training bestaat uit een combinatie van theorie, oefenen in
kleine groepjes en voorbeelden uit de praktijk. Na afloop heb je
praktische tips en hulpmiddelen gekregen voor het optimaliseren van de
samenwerking met patiënten en kun je de geleerde vaardigheden
toepassen in je reguliere werkzaamheden als assistente. Je werk wordt
leuker en het contact met patiënten verloopt soepeler!
De training wordt gegeven door Pieter Jansen, specialist in
oplossingsgericht werken en huisarts in gezondheidscentrum Veldhuizen
in Ede. Samen met Fredrike Bannink schreef hij het boek ‘Positieve
gezondheidszorg. Oplossingsgericht werken in de huisartsenpraktijk’.
De training is hierop gebaseerd en op het boek ‘De Kracht van
hospitality. Een nieuw concept in organisaties’ van Bannink, Kuiper en Eylen.
Deelnemers ontvangen het boek ‘De Kracht van hospitality. Een nieuw
concept in organisaties’ van Bannink, Kuiper en Eylen.
Voorbereiding: Luister de podcast!
Wil je kort
kennismaken met oplossingsgericht werken voor assistenten? Luister dan
deze podcast van huisartspodcast.nl: Met meer energie naar huis –
Oplossingsgericht werken voor de doktersassistent (34: 54 min.). Ook
te beluisteren via je favoriete podcast app, zoals Spotify: zoek naar
‘huisarts podcast’.
Planning:
Accreditatie: De training is geaccrediteerd voor
doktersassistenten (CADD van de NVDA).
Kosten: De kosten zijn € 250,- excl. BTW. Er kunnen
maximaal 24 personen deelnemen.
Deze training wordt op verzoek ingekocht, indien er onvoldoende deelnemers zijn worden wij genoodzaakt deze te annuleren en kunnen wij deze training niet nogmaals aanbieden.
Standaard tarief (21% BTW): € 302,50